onsdag 2 oktober 2013

En dag på stan...

Det kändes ovant att för första gången på länge promenera ner på stan och för en stund gå runt. Det var väl varken roligare eller tråkigare än tidigare, vilket fick ge ett klart godkänd betyg - livet går sin gilla gång och jag har inte förändrats så mycket heller. Det blir antagligen roligare den dag jag kan släppa kryckorna.

Efter en stund på stan så fikade jag. Jag tittade runt litegrann och det som fick avgöra var att kunna sitta utomhus, eftersom alla andra kriterier var lika på de olika cafeerna - inomhus och relativt fattigt på folk denna mulna tisdag eftermiddag.

Coffee House serverade en drottningpaj med vaniljsås och till det en rejäl latte - ett bra val. Precis när jag tänkte ta med alltihop ut så kom jag på att jag behövde hjälp med detta och jag gick därmed ut tomhänt och lämnade över uppdraget åt personalen.

Som vanligt hade jag problem med att sova. Jag tror jag behöver fixa ett högläge för det opererade eller båda benen under natten - att ligga raklång på rygg fungerar inte så bra.

Idag är det kanonväder och snart lunch. Sedan ska jag inte vara inomhus alltför mycket mer under eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.