måndag 16 september 2013

Tidig morgon och lång väntan

Ett par saker bör du som läsare känna till innan du tar dig igenom denna blogg.
Medicinering: I de fall jag nämner mediciner och utsättning av dito så är de faktakontrollerade mot den medicinlista jag tagit del av. Givetvis stämmer de uppgifterna endast mig med hänsyn tagen till min vikt, redan ifnnan operationen utsatta mediciner och andra för mig personliga förutsättningar.
Eftervård i hemmet: Jag nämner i denna blogg endast de olika egenbehandlingar som jag fått ordinerade av sjukgymnast på Sabbatsbergs sjukhus och sjukgymnast inom primärvården.
Sjukskrivningstiden är högst individuell och innebär för mig som lärare ca två månader, på sin höjd tre, men kan enligt vad jag läst vara så lång som upp till åtta månader, beroende på vilken sorts arbete man har.

_________________________________________________________________

Jag vill tacka all vårdpersonal som jag kommit i kontakt med under min tid på "Sabb". De har bemött mig klanderfritt och dessutom beställt sjuktransport hem men framförallt ställt upp med fotgrafering och bistått mig med utskrift av röntgenbilder, medicinlista och journalanteckningar utan vilka denna blogg endast mynnat ut i en subjektiv skildring av min sjukhusvistelse. Ett tack till mina höftkompisar som bidragit till intressanta diskussioner och många skratt.

_________________________________________________________________

Nu är det äntligen dags att göra slag i saken och få min högra höftled utbytt mot en protes. Jag var på plats redan 0630. Nu är klockan 1100 och jag kommer att få vänta till efter lunch. Gammal är äldst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.