onsdag 18 september 2013

Utökad rehabträning

Idag vaknade jag skönt utvilad efter att under sena gårdagen ha fått rätt styrka utskriven av ett antal starka preparat - jag väger faktiskt 91 kilo och inte 70. Men det är nog lämpligt att göra så.

Personligen har jag aldrig velat ta större mängder eller högre doser av smärtstillande preparat. Jag försov mig och jag tog mig ut till frukost först vid 8.30-tiden. Smakade bra. Jag passade på att på vägen tillbaka till rummet generera en post i sköterskornas rapportering genom att ramla omkull i en hög på golvet.

Vips hade jag ett antal personal omkring mig som hjälpte mig upp benen igen. Det var ingen fara, i alla fall.
Innan lunch tog jag min första längre promenad på ca 50 meter och jag även vanliga, "friska" hela steg. Detta krävde sin man och jag återvände stolt till sängen för en stunds vila, bara för att sekunden senare möta den uppfordrande blicken från min sjukgymnast:
-Jag tänkte vi skulle träna att gå i trappor.
Javisst, svarade jag och tog mig upp ur sängen igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.