lördag 21 september 2013

Oövervinnerlig...

Natten har varit seg på grund av att strumpan som jag nämnde igår sitter så pass tajt. Vaknade ett par gånger, men sedan har det varit en riktigt bra dag. Jag har varit ute hela två gånger idag, sammanlagt cirka en halvtimme och gått ungefär 200 meter.

Jag har för första gången på länge nyst utan smärta i höften, vilket även det får ses som ett framsteg :-). Rehabövningarna fungerar fint att göra, men borde man inte träna adduktions- och abduktionsrörelser också? Jag ska ringa till Aleris och fråga om det imorgon och dessutom boka tid på Vårdcentralen för borttagning av stygn (agraffer), vilket inte ska göras förrän om ca två veckor, men det kanske är bra att vara ute i tid.

Jag börjar redan fundera på vad jag ska ta mig till på fritiden i framtiden, då jag inte bakar, etc. Springa går bort, utförsåkning likaså. Spinning funkar. Styrketräning går bra och är kanske än mer nödvändigt i framtiden efter en operation. Racercykling och MTB-cykling är inte heller okej. Den förra på grund av för skarpa vinklar mellan över och underkropp och den senare kanske på grund av risken att slå sig på stenar och sladda omkull. Det sista en ren och skär gissning. Längdskidor är bra på vintern och en annan aktivitet jag hittat är Skike. Har du provat så berätta gärna om det i en kommentar!

 


 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.