onsdag 18 september 2013

Middag och rehab

Middag intagen och ryggläge likaså. Apropå ryggläge, så blir de myyyyycket av den varan framöver. Sova sida eller på mage dröjer nog till snön börjar smälta bort kommande vintern.

Tillbaka till middagen där jag hade turen att få repetera lite nutidshistoria. Hatar Åland Finland och vice versa? En vänlig man som själv var ålänning med nyopererat knä lade ut historien på ett pedagogiskt sätt och en stund senare visste jag mer än innan. Stockholms skärgård hann vi också med spännande militärlämningar och öar jag inte hört namnet på.

Vi konstaterade slutligen att det är fika om en stund och sedan stapplade vi tillbaka till våra lyor. En mycket trevlig middag som jag kommer att tänka tillbaka på när jag sitter hemma igen med mina falukorvskivor och lååångkokta makaroner.

Rehabövningarna från och med idag bestod av att gå i trappa och, förutom att pumpa med fötterna i sängen; häva sig på tårna och tillbaka; föra opererade benet bakåt och sätta i hälen samt lyft det opererade (lår)benet till 90° vinkel mot överkroppen och sedan likadant bakåt med underbenet i 90° mot ryggen.

Jag tar nu en välförtjänt paus till imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.